♕Lensa KehidupanMu♕

Tuesday, August 4, 2015

MAK DAN MAMA

Kembali aku ke dunia luahan perasaan. Sebelum nak buka story panjang lebar, Aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA. Lamanya tak buka blogger seen post Ogos tahun lepas. Sekarang dah Ogos 2015. Kini usia pn dh hmpir 19 tahun. Tuanya bila msuk campus batch 97. Walaupun usia jrak setahun tapi ianya terasa tua sangat. Sebab batch 96 dah sem3 or sem2 kot. Tpi tak apa rezeki masing2 ye dok. Alhamdulillah selesai di UiTM Arau,Perlis kini aku ditempatkan di UiTM Merbok, Kedah pula.Hampir 2bulan study disini. Dan di sni juga aku ditemukan dgn keluarga angkt yg aku tmpang kasih syg nya. Pekenalan bermula dengan dia anak sulungnya sehinggalah ke ibunya. Mama seorang ibu yg tabah, kuat dan baik hati. Semasa berada dgn nya aku terasa kasih sayang seorang ibu. Dan kerap jgk aku call Mak dikampung. Mak gembira, mak mna tak nak tngok anaknya gembira. Mama, seorang peserta Kilauan Emas session 3. Tp bkn itu isu yang nak dibentangkan, namun ketabahan beliau hdpi kehidupan setelah bergelar artis. Kesian kan klau kita berbuat baik dengan orang nmun orang balas blik dgn penipuan. Semoga segala urusan mama berjalan dengan lancar. Dan Allah berpihak kepada mama. Konsep mama jika kita banyak memberi, maka banyak juga lah Allah memberi. Terima kasih mama sebab sanggup jdi mama adil di bumi Kedah. Jasa mama adil tak pernah lupakan. Buat Mak, arif rindu sgt kt mak. Trima kasih sebab lahirkan arif, bsarkan arif, 17/8 nih birthday arif. Anak mak nih dh tua. Ahaha sekianlah ceritaku. I really love my Mak and Mama


-MAK-
 (NOORMADIAH AMIR)


-MAMA-
(JASRINA JAAFAR)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...